FAQ

  • W jaki sposób mogę zapłacić za e-usługę z portalu przewodnikprawny.pl ?

     

    Konieczność dokonania płatności uzależniona jest od rodzaju usługi.

     

    Usługą darmową, a więc nie wymagającą dokonania żadnych płatności jest usługa Przewodnika Prawnego.

     

    Usługami odpłatnymi są usługi:

    - Generatora Umów,

    - Generatora Pism lub wniosków lub podań,

    - Usługa Reklamy.

     

    Płatność za usługi odbywa się za pomocą systemu płatności internetowych PAYU w kwocie w wysokości przewidzianej w obowiązującym Cenniku Usług.

     

  • Czy korzystanie z e-usług Portalu Przewodnikprawny.pl wymaga rejestracji?

     

    Dostęp do zasobów Portalu Przewodnikprawny.pl uzależniony jest rodzaju usługi.

     

    Użytkownik niezarejestrowany może korzystać z usług:

    - Przewodnika Prawnego, a więc bezpłatnych poradników w formie artykułów, opisujących poszczególne zagadnienia prawne,

    - Generatora Umów,

    - Generatora Pism lub Podań lub Wniosków.

     

    Zarejestrowany użytkownik uzyskuje możliwość wygenerowania dowolnego dokumentu (umowy, pisma, wniosku, podania), znajdującego się w zasobach serwisu. Ponadto system pozwala na zapamiętanie na koncie użytkownika danych wprowadzonych przez niego oraz parametrów ustawionych dla poszczególnych procedur, np. dane ankietowe, niezbędne do wypełnienia treści umowy.

     

    Uwaga!


    System zapisuje tylko i wyłącznie dane ankietowe oraz parametry, wprowadzone przez użytkownika! Nie zapisuje natomiast kopii wygenerowanych dokumentów!

     

    Wymóg rejestracji obowiązuje w wypadku korzystania z Usługi Reklamy.

     

  • Chciałbym rozpocząć kampanię reklamową na portalu, co mam zrobić?

    Jeżeli chcesz skorzystać z usługi reklamy na portalu przewodnikprawny.pl musisz się najpierw zarejestrować. Po dokonaniu rejestracji wejdź w panel użytkownika klikając na swoje imię, znajdujące się w prawym górnym rogu okna przeglądarki.

     

    Następnie zostaniesz przekierowany do Twojego indywidualnego konta użytkowniku. Aby umieścić reklamę w serwisie wybierz drugą z zakładek – „Twoje reklamy”, a następnie kliknij zielony przycisk „Dodaj reklamę”. Pojawi się formularz „Dodaj reklamę”. Po jego wypełnieniu wgraj plik reklamy (png, jpg, gif, swf) w wybranym przez Ciebie formacie (250x250 albo 750x100) i kliknij przycisk „Dodaj”. Po dokonaniu płatności reklama zostanie zamieszczona w serwisie.

  • Jak mogę zarejestrować i zalogować się na Portalu Przewodnikprawny.pl ?

     

    1. Rejestracja

     

    Jeśli po raz pierwszy odwiedziłeś Portal Przewodnikprawny.pl i chcesz korzystać z wszystkich dostępnych w nim opcji - zarejestruj się już teraz! Utworzenia własnego konta umożliwi Ci m.in. generowanie wszystkich dokumentów dostępnych w serwisie tj. umów, pism, podań, wniosków, a także zapisanie wybranych przez Ciebie informacji i opcji.

     

    Krok 1.

     

    Na stronie głównej portalu, w prawnym górnym rogu znajdują się dwa przyciski: "Logowanie" oraz "Rejestracja".

     

     

    Aby utworzyć własne konto - kliknij "Rejestracja", a następnie wypełnij pola tekstowe, wpisując wymagane dane ankietowe oraz hasło dostępu do konta. 

     

    Krok 2.


    Obok pól tekstowych znajdują się puste okienka. Wybierz dane, które mają być widoczne dla innych użytkowników portalu. Jeśli nie zaznaczysz żadnego z okienek widoczne będzie tylko Twoje imię.

     

     

    Krok 3.


    Warunkiem utworzenia konta jest akceptacja regulaminu. Aby przejść dalej zaznacz okienko "Akceptuję regulamin".

     

     

    Krok 4.

     

    Po zaakceptowaniu regulaminu, kliknij "Rejestruj".

     

     

    Krok 5.

     

    Po ukończeniu rejestracji otrzymasz link aktywacyjny na podany przez Ciebie adres mailowy. Sprawdź swoją pocztę, a następnie kliknij link, znajdujący się w treści wiadomości. Zostaniesz automatycznie zalogowany na stronę www.przewodnikprawny.pl.

     

     

     

    2. Logowanie


    Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i chcesz rozpocząć korzystanie z zasobów Portalu Przewodnikprawny.pl, zaloguj się za pomocą wskazanych wcześniej danych.

     

    Krok 1.


    Na stronie głównej portalu, w prawnym górnym rogu znajdują się dwa przyciski: "Zaloguj się" oraz "Zarejestruj się".

     

                               

    Aby zalogować się na swoje konto, kliknij "Logowanie".

     

    Krok 2.

     

    Na ekranie głównym pojawi się okno logowania.

     

     

    Wpisz swój login oraz hasło, które wybrałeś podczas rejestracji. Twoim loginem jest wskazany przez Ciebie adres e-mail.

     

    Następnie kliknij "Zaloguj".

     

    Po zalogowaniu możesz rozpocząć pełne korzystanie z portalu.

     

    Uwaga!


    Jeśli zapomniałeś swojego hasła, kliknij "Zgubiłem hasło", poniżej pól logowania. Zostaniesz poproszony o podanie adresu e-mail, na który otrzymasz wiadomość z linkiem, pozwalającym na zresetowanie hasła. Po wprowadzeniu adresu e-mail - kliknij "Wyślij mi link do zresetowania hasła".

     

     

  • Co oznacza opcja "Zapamiętaj mnie? " w okienku logowania?

     

    Opcja ta służy do zapamiętania danych logowania w przeglądarce, której używasz i na komputerze, na którym obecnie pracujesz. 

     

    Aby ją uaktywnić i nie wypełniać ponownie danych do logowania zaznacz "Zapamiętaj mnie?". 


     

    Uwaga! Zaznacz tę opcję tylko jeśli rozumiesz związane z tym niebezpieczeństwa !


    Po zaznaczeniu tej opcji na tym samym komputerze i w tej samej przeglądarce nie będziesz zmuszony wpisywać danych podczas logowaniu, a strona główna w przeglądarce zaloguje Cię automatycznie na Twoje konto.

     

    Opcja "Zapamiętaj mnie " nie zadziała:

    - na innym komputerze,

    - w innej przeglądarce internetowej,

    - po usunięciu plików cookie.

     

    UWAGA !!!

     

    Użycie funkcji „Zapamiętaj mnie” spowoduje, że inne osoby korzystające z tego samego komputera będą mogły zalogować się na Twoje konto bez podawania loginu oraz hasła! Zwróć na to szczególną uwagę, zwłaszcza w przypadku, gdy z Twojego komputera korzystają inne osoby np. w pracy lub kafejce internetowej.

     

    Aby wyłączyć tę opcję kliknij przycisk Wyloguj w prawym górnym rogu strony.

     

     

  • W jaki sposób poprawnie wypełnić i wygenerować umowę?


    Etap 1.


    Aby odnaleźć interesującą Ciebie umowę (np. umowę najmu lokalu użytkowego), kliknij przycisk „Wzory dokumentów”, znajdujący się na stronie głównej portalu, a następnie wybierz „Wzory umów”.

     

     

    Na ekranie głównym wyświetlą się wszystkie dostępne kategorie dokumentów.

     

    • Prawo cywilne

    • Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych

    • Prawo handlowe i gospodarcze

    • Własność intelektualna

    • Nieruchomości

     

    Wybierz właściwą kategorię. Przykład: jeśli szukasz umowy najmu lokalu użytkowego – wybierz kategorię „Nieruchomości.”

     

    Po wyborze odpowiedniej kategorii pojawi się lista umów dostępnych w danej kategorii.

     

     

    Wybierz z listy umowę, którą chcesz wygenerować.

     

    Etap 2.

     

    Po kliknięciu na nazwę wybranej przez Ciebie umowy, otworzy się okno kreatora umów.

     

     

    Kreator umów składa się z trzech zakładek: „Krok 1”, „Krok 2” oraz „Krok 3”.

     

    „Krok 1” pozwala na wybór stron danej umowy. W przypadku umowy najmu lokalu użytkowego stronami umowy są Wynajmujący oraz Najemca. Rozpoczynając wypełnianie umowy, wybierz pierwszą ze stron (Wynajmujący), zaznaczając odpowiedni podmiot, np. osoba fizyczna.

     

     

    Pod nazwą strony rozwinie się lista pól tekstowych, które powinieneś wypełnić w celu prawidłowego wygenerowania umowy. W poprawnym uzupełnieniu pól pomogą Ci wskazówki generowane przez system.

     

    Aby wyświetlić wskazówkę wystarczy ustawić kursor w polu tekstowym, które chcesz uzupełnić.

     

     

    Pamiętaj, aby uważnie czytać każdą wskazówkę, która pojawia się podczas wypełniania pól tekstowych! Ich treść  sformułowana jest w taki sposób, aby ułatwić Ci prawidłowe wypełnienie umowy. Przykład: Wskazówka dokładnie podpowie jakiego użyć przypadka. Jeśli uzupełnisz pole tekstowe nie czytając uprzednio wskazówki, postanowienia wygenerowanej umowy nie będą brzmieć poprawnie!

     

     

    Gdy wypełnisz wszystkie pola tekstowe, możesz przejść do wyboru drugiej strony umowy. Postępuj analogicznie jak w przypadku pierwszej ze stron (tu: Najemca). Pamiętaj, aby podczas wprowadzania danych nie pozostawić żadnego pustego pola!  W przeciwnym razie w wygenerowanej umowie pojawią się luki!

     

     

    Po wypełnieniu wszystkich danych, kliknij niebieski przycisk  znajdujący się u dołu zakładki „Krok 1”.

     

     

    Etap 3.


    W zakładce „Krok 2” zostaniesz poproszony o podanie danych, niezbędnych do poprawnego wypełnienia umowy. Wymagane informacje mogą być wprowadzane na kilka sposobów:

     

    Pola tekstowe


    Aby wpisać dane w prawidłowy sposób, uważnie przeczytaj wskazówkę, która wyświetli się po ustawieniu kursora w polu tekstowym.

     

     

    Pola tekstowe różnią się od siebie liczbą wierszy. W wypadku większej liczby wierszy – możesz umieścić w umowie więcej danych, np. dokładniej opisać przedmiot umowy.

     

     

    Wybór krótkiej odpowiedzi


    Opcja „Wybór krótkiej odpowiedzi” pozwala dostosować generowaną umowę do Twoich indywidualnych potrzeb poprzez zaznaczenie tylko jednej z dostępnych opcji.

     

    Odpowiedz na postawione pytanie, zaznaczając wybraną przez Ciebie odpowiedź, np. „Tak” lub „Nie”.

     

     

    W niektórych przypadkach wybór konkretnej odpowiedzi sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowana umowa nie posiadała luk.

     

     

    Wybór z listy rozwijanej

     

    Opcja ta pozwala na wybór tylko jednej z dostępnych opcji na liście rozwijanej. Po kliknięciu na strzałkę pojawi się przydatna wskazówka.

     

     

     

    W niektórych przypadkach wybór jednej z opcji sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowana umowa nie posiadała luk.

     

     

    Wybór wielu opcji


     

    Aby umowa zawierała tylko takie postanowienia, które będą zgodne z Twoimi zamierzeniami, możesz wpłynąć na ich treść poprzez wybór dowolnej liczby punktów z przedstawionej listy. Możesz zatem wybrać jeden z dostępnych wariantów, kilka z nich lub wszystkie.

     

     

    Po wypełnieniu wszystkich pól tekstowych, wyborze odpowiednich opcji i zaznaczeniu wymaganych odpowiedzi, kliknij niebieski przycisk „Dalej” u dołu zakładki „Krok 2”.

     

    Jeśli chcesz powrócić do zakładki „Krok 1” kliknij przycisk  u dołu zakładki „Krok 2.”

     

    Etap 4.


    W zakładce „Krok 3” możesz uzupełnić swoją umowę o tzw. klauzule dodatkowe.  

     

     

    W oknie zakładki znajduje się lista pytań. Jeśli chcesz dodać do umowy określoną klauzulę potwierdź pytanie, zaznaczając okienko umieszczone po lewej stronie.

     

     

    W niektórych przypadkach wybór jednej z klauzul dodatkowych sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowana umowa nie posiadała luk.

     

    Ilość wybranych klauzul dodatkowych nie jest ograniczona. Możesz zatem wybrać tylko jedną klauzulę dodatkową, kilka z nich lub wszystkie.

     

    Etap 5.


    Sprawdź czy wypełniłeś wszystkie pola tekstowe w poprzednich zakładkach oraz czy właściwie zaznaczyłeś odpowiedzi na postawione pytania. Jeśli wszystkie wskazane przez Ciebie dane są poprawne, wróć do ostatniej zakładki i kliknij niebieski przycisk  na dole strony.

     

    Gotowa umowa wygeneruje się automatycznie w formacie PDF.

     

     

  • W jaki sposób poprawnie wypełnić i wygenerować pismo, wniosek lub podanie?

     

    Etap 1.

     

    Aby odnaleźć interesujący Ciebie wniosek, pismo lub podanie (np. wniosek  o rejestrację pojazdu), kliknij przycisk „Wzory dokumentów”, znajdujący się na stronie głównej portalu, a następnie wybierz „Wzory pism, wniosków, podań”.

     

     

    Na ekranie głównym wyświetlą się wszystkie dostępne kategorie dokumentów.

     

    • Prawo cywilne,

    • Prawo rodzinne i opiekuńcze,

    • Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych,

    • Prawo podatkowe,

    • Własność intelektualna,

    • Nieruchomości,

    • Postępowania sądowe i administracyjne.

     

    Wybierz właściwą kategorię. Przykład: jeśli szukasz wniosku o rejestrację pojazdu – wybierz kategorię „Postępowania sądowe i administracyjne”.

     

    Po wyborze odpowiedniej kategorii pojawi się lista umów dostępnych w danej kategorii.

     

     

    Wybierz z listy pismo, wniosek lub podanie, które chcesz wygenerować.

     

    Etap 2.


    Po kliknięciu na nazwę wybranego przez Ciebie dokumentu, otworzy się okno kreatora pism, wniosków i podań.

     

     

    Kreator pism, wniosków i podań składa się z jednej zakładki – „Krok 1”. W tym miejscu możesz wprowadzić niezbędne dane za pomocą następujących opcji:

     

    Pola tekstowe

     

    Aby wpisać dane w prawidłowy sposób, uważnie przeczytaj wskazówkę, która wyświetli się po ustawieniu kursora w polu tekstowym.

     

     

    Pola tekstowe różnią się od siebie liczbą wierszy. W wypadku większej liczby wierszy – możesz umieścić w umowie więcej danych, np. uzasadnić swój wniosek w kilku zdaniach.

     

    Wybór krótkiej odpowiedzi

     

    Opcja „Wybór krótkiej odpowiedzi” pozwala dostosować generowane pismo, wniosek lub podanie  do Twoich indywidualnych potrzeb poprzez zaznaczenie tylko jednej z dostępnych opcji.

     

    Odpowiedz na postawione pytanie, zaznaczając wybraną przez Ciebie odpowiedź, np. „Tak” lub „Nie”.

     

     

    W niektórych przypadkach wybór konkretnej odpowiedzi sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowany dokument nie posiadał luk.

     

     

    Wybór z listy rozwijanej

     

    Opcja ta pozwala na wybór tylko jednej z dostępnych opcji na liście rozwijanej. Po kliknięciu na strzałkę pojawi się przydatna wskazówka.

     

     

    W niektórych przypadkach wybór jednej z opcji sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowany dokument nie posiadał luk.

     

    Etap 3.

     

    Sprawdź czy wypełniłeś wszystkie pola tekstowe oraz czy właściwie zaznaczyłeś odpowiedzi na postawione pytania. Jeśli wszystkie wskazane przez Ciebie dane są poprawne - kliknij niebieski przycisk na dole strony.

     

    Gotowy dokument wygeneruje się automatycznie w formacie PDF.

     

    Etap 1.

    Aby odnaleźć interesujący Ciebie wniosek, pismo lub podanie (np. wniosek  o rejestrację pojazdu), kliknij przycisk „Wzory dokumentów”, znajdujący się na stronie głównej portalu, a następnie wybierz „Wzory pism, wniosków, podań”.

    Wp1

    Na ekranie głównym wyświetlą się wszystkie dostępne kategorie dokumentów.

    ·         Prawo cywilne,

    ·         Prawo rodzinne i opiekuńcze,

    ·         Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych,

    ·         Prawo podatkowe,

    ·         Własność intelektualna,

    ·         Nieruchomości,

    ·         Postępowania sądowe i administracyjne.

    Wybierz właściwą kategorię. Przykład: jeśli szukasz wniosku o rejestrację pojazdu – wybierz kategorię „Postępowania sądowe i administracyjne”.

    Po wyborze odpowiedniej kategorii pojawi się lista umów dostępnych w danej kategorii.

    Wp2

    Wybierz z listy pismo, wniosek lub podanie, które chcesz wygenerować.

    Etap 2.

    Po kliknięciu na nazwę wybranego przez Ciebie dokumentu, otworzy się okno kreatora pism, wniosków i podań.

    Wp3

    Kreator pism, wniosków i podań składa się z jednej zakładki – „Krok 1”. W tym miejscu możesz wprowadzić niezbędne dane za pomocą następujących opcji:

    Pola tekstowe

    Aby wpisać dane w prawidłowy sposób, uważnie przeczytaj wskazówkę, która wyświetli się po ustawieniu kursora w polu tekstowym.

    Wp4

    Pola tekstowe różnią się od siebie liczbą wierszy. W wypadku większej liczby wierszy – możesz umieścić w umowie więcej danych, np. uzasadnić swój wniosek w kilku zdaniach.

     

    Wybór krótkiej odpowiedzi

    Opcja „Wybór krótkiej odpowiedzi” pozwala dostosować generowane pismo, wniosek lub podanie  do Twoich indywidualnych potrzeb poprzez zaznaczenie tylko jednej z dostępnych opcji.

    Odpowiedz na postawione pytanie, zaznaczając wybraną przez Ciebie odpowiedź, np. „Tak” lub „Nie”.

    Wp5

    W niektórych przypadkach wybór konkretnej odpowiedzi sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowied

    Etap 1.

    Aby odnaleźć interesujący Ciebie wniosek, pismo lub podanie (np. wniosek  o rejestrację pojazdu), kliknij przycisk „Wzory dokumentów”, znajdujący się na stronie głównej portalu, a następnie wybierz „Wzory pism, wniosków, podań”.

    Wp1

    Na ekranie głównym wyświetlą się wszystkie dostępne kategorie dokumentów.

    • Prawo cywilne,
    • Prawo rodzinne i opiekuńcze,
    • Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych,
    • Prawo podatkowe,
    • Własność intelektualna,
    • Nieruchomości,
    • Postępowania sądowe i administracyjne.

    Wybierz właściwą kategorię. Przykład: jeśli szukasz wniosku o rejestrację pojazdu – wybierz kategorię „Postępowania sądowe i administracyjne”.

    Po wyborze odpowiedniej kategorii pojawi się lista umów dostępnych w danej kategorii.

    Wp2

    Wybierz z listy pismo, wniosek lub podanie, które chcesz wygenerować.

    Etap 2.

    Po kliknięciu na nazwę wybranego przez Ciebie dokumentu, otworzy się okno kreatora pism, wniosków i podań.

    Wp3

    Kreator pism, wniosków i podań składa się z jednej zakładki – „Krok 1”. W tym miejscu możesz wprowadzić niezbędne dane za pomocą następujących opcji:

    Pola tekstowe

    Aby wpisać dane w prawidłowy sposób, uważnie przeczytaj wskazówkę, która wyświetli się po ustawieniu kursora w polu tekstowym.

    Wp4

    Pola tekstowe różnią się od siebie liczbą wierszy. W wypadku większej liczby wierszy – możesz umieścić w umowie więcej danych, np. uzasadnić swój wniosek w kilku zdaniach.

     

    Wybór krótkiej odpowiedzi

    Opcja „Wybór krótkiej odpowiedzi” pozwala dostosować generowane pismo, wniosek lub podanie  do Twoich indywidualnych potrzeb poprzez zaznaczenie tylko jednej z dostępnych opcji.

    Odpowiedz na postawione pytanie, zaznaczając wybraną przez Ciebie odpowiedź, np. „Tak” lub „Nie”.

    Wp5

    W niektórych przypadkach wybór konkretnej odpowiedzi sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowany dokument nie posiadał luk.

    Wp6

    Wybór z listy rozwijanej

    Opcja ta pozwala na wybór tylko jednej z dostępnych opcji na liście rozwijanej. Po kliknięciu na strzałkę pojawi się przydatna wskazówka.

    Wp7

    W niektórych przypadkach wybór jednej z opcji sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowany dokument nie posiadał luk.

    Etap 3.

    Sprawdź czy wypełniłeś wszystkie pola tekstowe oraz czy właściwie zaznaczyłeś odpowiedzi na postawione pytania. Jeśli wszystkie wskazane przez Ciebie dane są poprawne - kliknij niebieski przycisk „ Pobierz” na dole strony.

    Gotowy dokument wygeneruje się automatycznie w formacie PDF.

     

     

     

     

    nimi informacjami, aby wygenerowany dokument nie posiadał luk.

    Wp6

    Wybór z listy rozwijanej

    Opcja ta pozwala na wybór tylko jednej z dostępnych opcji na liście rozwijanej. Po kliknięciu na strzałkę pojawi się przydatna wskazówka.

    Wp7

    W niektórych przypadkach wybór jednej z opcji sprawi, że w zakładce pojawią się dodatkowe pola tekstowe. Wypełnij je odpowiednimi informacjami, aby wygenerowany dokument nie posiadał luk.

    Etap 3.

    Sprawdź czy wypełniłeś wszystkie pola tekstowe oraz czy właściwie zaznaczyłeś odpowiedzi na postawione pytania. Jeśli wszystkie wskazane przez Ciebie dane są poprawne - kliknij niebieski przycisk „ Pobierz” na dole strony.

    Gotowy dokument wygeneruje się automatycznie w formacie PDF.

     

     

     

     

  • W jaki sposób mogę odnaleźć w Serwisie interesujące mnie informacje?

    Jeśli chcesz odnaleźć informację na określony temat (np. zastanawiasz się na czym polega umowa najmu okazjonalnego), możesz to zrobić na kilka sposobów.

     

    1. Poszukiwanie informacji w katalogu usługi Przewodnik prawny.


    Na stronie głównej Serwisu, znajduje się przycisk „Przewodnik prawny”. Aby znaleźć daną informację, przejdź do odpowiedniej kategorii. Wszystkie kategorie Przewodnika wyświetlą się po najechaniu kursorem na przycisk „Przewodnik prawny”. Możesz także wyświetlić katalog kategorii, klikając na wskazany przycisk.

     

     

     

     

    W każdej kategorii zamieszczone są artykuły oraz poradniki, które zostały stworzone, aby pomóc Ci w zrozumieniu zagadnień oraz procedur prawnych.

     

    Uwaga!
    Aby ułatwić Ci wypełnienie wzorów dokumentów dostępnych w ramach naszego Serwisu, do każdego z nich przygotowaliśmy odpowiedni poradnik, który krok po kroku wyjaśnia określoną procedurę lub opisuje wybraną umowę, pismo, wniosek lub podanie.

     

    Wszystkie z dostępnych kategorii podzielone są na kilka podkategorii, dzięki którym z łatwością odnajdziesz właściwy artykuł.

     

    Uwaga!
    Opisy wszystkich umów, których wzory znajdują się w zakładce „Wzory umów” na stronie głównej Serwisu znajdują się w kategorii „Twoje prawo” oraz podkategorii „Umowy i inne czynności prawne”.

     

     

     

    Przykład: Jeśli chcesz dowiedzieć się na czym polega umowa najmu okazjonalnego i kiedy może zostać zawarta – odpowiedzi powinieneś szukać właśnie w wyżej wymienionej kategorii. Jeśli jednak interesuje Cię np. wypowiedzenie umowy najmu lokalu mieszkalnego wybierz kategorię „Nieruchomości”, a następnie podkategorię „Najem, dzierżawa”.

     

     

    Po wybraniu jednej z kategorii wyświetli się lista wszystkich dostępnych opisów i poradników. Wybierz ten, który Cię interesuje.

     

     

    • Opis umowy – składa się z następujących stałych części:

    I. Strony umowy;

    II. Przedmiot umowy;

    III. Forma umowy;

    IV. Treść umowy;

    V. Konsekwencje zawarcia umowy;

    VI. Tabela z podsumowaniem, w której odnajdziesz zestawienie najważniejszych informacji na temat danej umowy.

     


    • Opis pisma, wniosku, podania lub procedury – w wymienionych poradnikach dowiesz się, w jaki sposób postępować, aby poprawnie uzupełnić wzory pism dostępnych w naszym Serwisie oraz jak przebiegają określone procedury prawne. Dzięki naszym artykułom uzyskasz informacje, m.in. o tym jakich formalności musisz dopełnić, aby zdobyć pozwolenie na budowę lub kiedy możesz dochodzić świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

     

     

    2. Poszukiwanie informacji za pomocą wyszukiwarki.

     

    Jeśli chcesz szybko znaleźć informację na dręczący Cię temat wpisz odpowiednie hasło w okno wyszukiwarki, znajdujące się w prawym górnym rogu na stronie głównej Serwisu.

     

     

    Przykład: Szukasz informacji na temat umowy najmu? Wpisz hasło „umowa najmu” lub „najem” w oknie wyszukiwarki, po czym kliknij enter.

     

     

    W oknie głównym pojawi się lista wyników wyszukiwania. Wybierz artykuł, który interesuje Cię najbardziej.

     

     

     

  • Czy ma znaczenie, z jakiej przelgądarki korzystam?

     

    Korzystanie z Usług dostępnych w Serwisie wymaga posiadania komputera mającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w przeglądarkę internetową (Mozilla Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera, Apple Safari) w najnowszej dostępnej wersji, zainstalowanego w program umożliwiający przeglądanie i drukowanie plików w formacie PDF (Portale Document Format).

     

    Prawidłowe korzystanie z Usług może być uzależnione od instalacji oraz włączenia w przeglądarce obsługi skryptów Java, JavaScript lub akceptacji cookies.

     

  • Nie działa mi przycisk do pobierania dokumentów, część innych przycisków jest nieaktywna. Co powinienem zrobić?

     

    Prawdopodobnie problem związany jest z wymaganiami technicznymi komputera, z którego korzystasz. Sprawdź, czy na Twoim komputerze zainstalowano najnowszą wersję przeglądarki internetowej (Mozilla Firefox, Chrome, Internet Exlplorer, Opera, Apple Safari), program umożliwiający przeglądanie i drukowanie plików w formacie PDF (Portale Document Format) oraz czy włączyłeś w przeglądarce obsługę skrytpów Java i JavaScript. Prawidłowe korzystanie z Usług może być również uzależnione od akceptacji cookies.

     

    Jeżeli jednak zdarzy się, że np. któryś z przycisków nadal nie działa, zgłoś Nam problem na adres: biuro@przewodnikprawny.pl. Problem może dotyczyć przeglądarki, dlatego przy zgłaszaniu problemu proszę wskazać nazwę przeglądarki, z której korzystasz oraz wersję, np. Mozilla FireFox 13.0.1.

     

  • Jak mogę zapłacić za usługi?

     

    Płatność usług płatnych realizowana jest za pośrednictwem systemu płatności PayU, przelewem on-line.

     

  • Czy płatność przelewem on-line jest bezpieczna?

     

    Tak. Transmisja danych we współpracy z PayU odbywa się za pośrednictwem protokołu SSL EV (Extended Validation Secure Sockets Layer), który zapewnia najwyższy standard uwierzytelniania tożsamości. Ponadto, podczas obsługiwania płatności serwis PayU korzysta z Technologii 3D-Secure. Polega ona na odpowiedniej weryfikacji kart płatniczych przed ich użyciem, podczas której posiadacz karty przy pomocy specjalnego hasła potwierdza swoją tożsamość.

     

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – odwiedź stronę PayU: www.payu.pl/bezpieczenstwo

     

  • Jak mogę uzyskać poradę prawną?

     

    Portal przewodnikprawny.pl nie świadczy usług porad prawnych on-line. Wszystkie usługi są automatyczne, przygotowane za pośrednictwem naszych Narzędzi – specjalnych generatorów, które mają pomóc Ci napisać dopasowaną do Twoich potrzeb umowę, pismo lub wniosek, którego potrzebujesz. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej odnośnie jakiejś instytucji, skorzystaj z naszych poradników, które pomogą Ci przejść po ścieżkach spraw związanych z prawem: http://www.przewodnikprawny.pl/przewodnik-prawny/.

  • Wysłałem zapytanie na adres, nie uzyskałem odpowiedzi na prośbę o poradę prawną. Dlaczego?

     

    Usługi świadczone przez portal przewodnikprawny.pl są usługami automatycznymi. Spółka nie udziela porad prawnych. Zapraszamy do skorzystania z naszych poradników, które pomogą Ci zrozumieć określone instytucje prawne lub odnaleźć rozwiązanie danego problemu prawnego.

     

    Poradniki są tworzone przez naszych ekspertów, jeżeli nie ma w nich odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie lub problem, zgłoś to na adres mailowy: biuro@przewodnikprawny.pl. Zmieniamy się i dostosowujemy do Twoich potrzeb, przy tworzeniu kolejnych poradników i artykułów prawnych weźmiemy pod uwagę zgłoszone przez Ciebie i innych użytkowników problemy.

     

  • Zarejestrowałem się na portalu, ale jak dotąd nie otrzymałem linka aktywacyjnego. Co robić?

     

    Jeżeli zarejestrowałeś się na portalu i otrzymałeś informację, że na wskazany adres mailowy otrzymasz linka aktywacyjnego do portalu wraz z informacją, jak postępować dalej celem rejestracji w portalu i wciąż nie masz linka na swojej skrzynce mailowej, sprawdź, czy link nie trafił do spamu w Twojej skrzynce mailowej. Należy wówczas kliknąć na link aktywacyjny, znajdujący się w wiadomości. Rejestracja przebiegnie do końca i konto powinno zostać aktywowane.  

     

    Jeśli nie odnalazłeś wiadomości z linkiem aktywacyjnym w folderze ze spamem - upewnij się, że wskazałeś właściwy adres mailowy. Spróbuj zarejestrować się jeszcze raz, jeżeli wciąż nie masz linka rejestracyjnego, zgłoś ten problem na adres: biuro@przewodnikprawny.pl.

     

  • Chciałbym wykupić pakiet usług świadczonych przez portal. Co robić?

     

    Jeżeli jesteś zainteresowany niestandardowym zakresem usług, np. wykupieniem dużej ilości formularzy, umów, czy stworzeniem kampanii reklamowej, napisz do nas na adres: biuro@przewodnikprawny.pl, o ile usługi świadczone przez portal pozwalają na zaspokojenie Twoich potrzeb, postaramy się stworzyć dla Ciebie odpowiednią ofertę, na warunkach określonych w portalu.

     

  • Potrzebuję pilnie wzór umowy, czy muszę wypełnić wszystkie rubryki w formularzu wskazane w Generatorze?

     

    Portal ma na celu dostosowanie usług do potrzeb konkretnych użytkowników. Pod tym względem stawiamy na innowacyjność, która pozwala na stworzenie dokumentu dopasowanego do Twoich potrzeb, a nie tylko pustego wzoru, czy szablonu. Jeżeli nie chcesz wypełniać wszystkich danych, możesz zostawić wolne miejsca w rubrykach, wówczas w miejscu, gdzie powinieneś wpisać dane, pojawią się puste miejsca. Jeżeli jakieś pola są wymagane, żeby przejść do następnego kroku, system powiadomi Cię o ich walidacji.

     

    Pamiętaj jednak, że większość umów, czy pism przygotowaliśmy dopasowując je do Twoich potrzeb, np. jeżeli chcesz wypowiedzieć umowę najmu lokalu mieszkalnego, to w zależności od dokonanego przez Ciebie wyboru sposobu rozwiązania umowy inna będzie długość okresu wypowiedzenia!

     

    Dla poprawnego merytorycznie wygenerowania dokumentu system prosi użytkownika o wpisanie informacji lub zaznaczenie odpowiedniej opcji z przedstawionych do wyboru. Opcje te są ze sobą w sposób logiczny powiązane, np. odpowiedź na pytanie jaka jest przyczyna wypowiedzenia umowy determinuje długość okres wypowiedzenia (w zależności od przyczyn wypowiedzenia różne są okresy wypowiedzenia umowy najmu lokalu mieszkalnego, więcej na ten temat możesz przeczytać w naszym poradniku: http://www.przewodnikprawny.pl/wypowiedzenie-umowy-najmu-z-zachowaniem-terminow-wypowiedzenia/). Dlatego też - celem wygenerowania poprawnego merytorycznie dokumentu system prosi o zaznaczenie odpowiedzi na pytania z formularza stanowiącego załącznik do niniejszego maila.

     

    Poniżej przykład – na przykładzie pisma: wypowiedzenie przez Wynajmującego umowy najmu lokalu mieszkalnego:

     

     

    I.             DANE OSOBOWE


    Nazwa miejscowości, w której sporządzono pismo

     

    Data sporządzenia pisma

     

    Imię i nazwisko właściciela lokalu

     

    Adres zamieszkania właściciela lokalu (nazwa ulicy, numer budynku, lokalu, kod pocztowy)

     

    Imię i nazwisko lokatora

     

    Adres zamieszkania lokatora (nazwa ulicy, numer budynku, lokalu, kod pocztowy)

     

    Data zawarcia umowy najmu

     

    Nazwa miejscowości, w której zawarto umowę najmu

     

    Nazwa miejscowości, w której położony jest lokal

     

    Adres lokalu

     

    Termin na wydanie i opróżnienie lokalu przez lokatora

     

     

    II.            PRZYCZYNA WYPOWIEDZENIA


    Proszę wskazać przyczynę wypowiedzenia umowy najmu.

     

    Przyczyna wypowiedzenia umowy najmu

    Tak

    Nie

    1. pomimo pisemnego upomnienia lokator nadal używa lokalu w sposób sprzeczny z umową lub niezgodnie z jego przeznaczeniem lub zaniedbuje obowiązki, dopuszczając do powstania szkód, lub niszczy urządzenia przeznaczone do wspólnego korzystania przez mieszkańców albo wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko porządkowi domowemu, czyniąc uciążliwym korzystanie z innych lokali

    *

    *

    1. lokator jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu co najmniej za trzy pełne okresy płatności pomimo uprzedzenia go na piśmie o zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego i wyznaczenia dodatkowego, miesięcznego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności

    *

    * 

    1. lokator wynajął, podnajął albo oddał do bezpłatnego używania lokal lub jego część bez wymaganej pisemnej zgody właściciela

    *

    * 

    1. lokator używa lokalu, który wymaga opróżnienia w związku z koniecznością rozbiórki lub remontu budynku

    *

    *

    1. lokator nie zamieszkuje w lokalu przez okres dłuższy niż 12 miesięcy

    *

    * 

    1. lokatorowi przysługuje tytuł prawny do innego lokalu położonego w tej samej miejscowości, którego najemca może używać, o standardzie wymaganym dla lokalu zamiennego

    *

    *

    1. właściciel zamierza zamieszkać w należącym do niego lokalu, a lokatorowi przysługuje tytuł do lokalu, w którym może zamieszkać w warunkach takich, jakby otrzymał lokal zamienny, lub właściciel dostarczy mu lokal zamienny

    *

    *

    1. właściciel zamierza zamieszkać w należącym do niego lokalu, a nie dostarcza mu lokalu zamiennego i lokatorowi nie przysługuje prawo do lokalu, w którym może zamieszkać w warunkach takich, jakby otrzymał lokal zamienny

    *

    *

     

     

    III.          PRZYCZYNA WYPOWIEDZENIA, UPRZEDNIE UPOMNIENIE/UPRZEDZENIE O ZAMIARZE WYPOWIEDZENIA


    Czy przed wypowiedzeniem umowy najmu właściciel pisemnie upomniał lokatora?

    Tak

    Nie

    Nie dotyczy

    *

    *

    *

    Data pisemnego upomnienia (wezwania)

     

     

    Treść pisemnego upomnienia (wezwania)

     

     

     

     

    Jeżeli użytkownik nie chce podawać swoich danych osobowych (bez ich wypełnienia w dokumencie pojawią się puste miejsca, które zawsze możesz wypełnić ręcznie), dla poprawnego merytorycznie wygenerowania dokumentu niezbędne będzie wskazanie przez użytkownika minimum treści wskazanych (dla przykładu) w kwestionariuszu umieszczonym powyżej, tj. zaznaczenie przyczyny wypowiedzenia umowy najmu lokalu mieszkalnego (CZĘŚĆ II) oraz odpowiedź na pytanie, czy przed wypowiedzeniem umowy najmu właściciel pisemnie upomniał lokatora/uprzedził lokatora o zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego (WYPEŁNIENIE CZĘŚCI III).

     

  • W jakim formacie pojawi się wybrany przeze mnie dokument?

     

    Dokumenty generowane są w plikach do pobrania w formacie PDF.

     

  • Co oznacza „dodatkowy moduł” wskazany w Cenniku przy usłudze Generatora dokumentów – Generatora umów?

     

    Portal Przewodnikprawny.pl poprzez specjalnie przygotowane wzory umów, wypełniane za pomocą naszego Generatora, dostosowuje się do potrzeb konkretnych użytkowników. Każda umowa posiada wersję podstawową, która zawiera jej zasadnicze elementy. Możliwe jest także rozbudowanie wersji podstawowej poprzez dodanie określonych modułów dodatkowych, za pomocą których użytkownik może dopasować wybrany dokument do swojej sytuacji i oczekiwań.

     

    W wypadku każdej przygotowanej przez naszych ekspertów umowy użytkownik ma do wyboru kilka tzw. klauzul dodatkowych.

     

    Przykład: Umowa o dzieło.

     

    Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól w formularzu użytkownik zostaje przekserowany do zakładki „Krok 3”. Właśnie w tej zakładce może wybrać dowolną ilość zaproponowanych modułów dodatkowych, a więc klauzul dodatkowych.

     

    Czy chcesz, aby Wykonawca NIE mógł powierzyć wykonania dzieła osobom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody zamawiającego?

     

    Czy chcesz, aby Wykonawca mógł wykonać dzieło za pomocą osób trzecich?

     

    Czy Wykonawca posiada ubezpieczenie prowadzonej działalności?

     

    Czy chcesz, aby Wykonawca zobowiązany był do ubezpieczenia wszystkich osób pracujących przy wykonaniu Dzieła od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków?

     

    Czy chcesz objąć tajemnicą wszelkie informacje związane z realizacją Umowy?

     

    Czy chcesz, aby wszelkie spory dotyczące niniejszej umowy strony rozstrzygały polubownie, a w przypadku niemożności polubownego rozstrzygnięcia sporu przez sąd miejscowo właściwy?

     

    Czy chcesz, aby w przypadku uznania za nieważnie niektórych postanowień umowy, pozostałe zachowały moc?

     

     

    Cena uzupełnienia wybranej umowy o każdą, kolejną klauzulę dodatkową wynosi 1 zł. Jeśli więc wybierzesz jeden moduł dodatkowy cena umowy zwiększy się o 1 zł, jeśli zaś wybierzesz 3 moduły dodatkowe cena zwiększy się o 3 zł.

     

    Po zaznaczeniu określonych klauzul i przejściu dalej system automatycznie obliczy pełną kwotę, którą powinieneś uiścić za gotowy dokument.

     

     

  • Co oznacza „dodatkowy moduł” wskazany w Cenniku przy usłudze Generatora dokumentów – Generatora pism lub wniosków lub podań – dokumentów będących dokumentami innymi niż umowy?

     

    Portal Przewodnikprawny.pl poprzez specjalnie przygotowane wzory pism, podań i wniosków, wypełnianych za pomocą naszego Generatora, dostosowuje się do potrzeb konkretnych użytkowników. Każdy dokument posiada wersję podstawową, która zawiera jej zasadnicze elementy. Możliwe jest także rozbudowanie niektórych z pism, podań lub wniosków poprzez dodanie określonych modułów dodatkowych, za pomocą których użytkownik może dopasować wybrany dokument do swojej sytuacji i oczekiwań.

     

    Cena uzupełnienia dokumentu o jeden, wybrany moduł dodatkowy wynosi 1 zł. Jeśli więc wybierzesz jeden moduł dodatkowy cena dokumentu zwiększy się o 1 zł, jeśli zaś wybierzesz 3 moduły dodatkowe cena zwiększy się o 3 zł.

     

    Po zaznaczeniu określonych modułów i przejściu dalej, system automatycznie obliczy pełną kwotę, którą powinieneś uiścić za gotowy dokument.

     

  • Jak mogę zmienić dane, które podałem przy rejestracji do serwisu?

     

    Jeśli chcesz zmienić dane, które wprowadziłeś do systemu podczas rejestracji - wystarczy, że po zalogowaniu klikniesz na swoje imię, znajdujące się w prawym górnym rogu okna przeglądarki.

     

     

    Zostaniesz przekierowany do Twojego indywidualnego konta użytkownika. Pierwsza zakładka - „Edytuj profil” pozwala na zmianę danych wprowadzonych podczas rejestracji. Możesz zmienić wybrane przez siebie dane lub wszystkie dane, a także dodać inne, np. nazwę miejscowości. Po dokonaniu zmian – klinik przycisk „Zapisz zmiany”.

     

  • Jak mogę usunąć swoje konto?

     

    Jeśli chcesz usunąć trwale swoje konto użytkownika, kliknij na swoje imię, które wyświetla się w prawym górnym rogu okna przeglądarki.

     

     

    Zostaniesz przekierowany do Twojego indywidualnego konta użytkowniku. Aby usunąć konto wybierz ostatnią z zakładek – „Usuń konto”, a następnie kliknij czerwony przycisk „Chcę usunąć konto”.

     

     

    Pojaw się komunikat, który przypomni Ci, że operacja usunięcia konta jest nieodwracalna. Jeśli jesteś zdecydowany na usunięcie konta – kliknij przycisk „Usuń konto”.

     

     

     

    Twoje konto zostanie usunięte z naszego serwisu.

     

     

     

  • Nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, co mam robić?

    Napisz do nas na biuro@przewodnikprawny.pl, postaramy się, żebyś jak najszybciej otrzymał odpowiedź.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
copyright © przewodnikprawny.pl